| Al Jinan University Website is now loading....

Jinan University Faculty of Pharmacy
(waiting for accreditation)

ع
Pharmacy Laboratory

 

The Faculty of Pharmacy includes a large number of laboratories for students of all levels.

Pharmaceutical laboratories allow the students to work on many pharmaceutical aspects. Among the most important are: plant harvesting, extracting medical materials and the manufacturing of these materials in pharmaceutical forms and validating the manufactured drug.

During their studies students take a large number of practical subjects, starting with identifying parasites and microbes, through disease diagnosis, up to manufacturing and prescribing medication.

Pharmaceutical laboratories are annually supported through scientific and practical developments. They are also provided with modern machines enabling them to merge their theoretical and practical studies, which enable them to graduate possessing full confidence in terms of dealing with patients and medication.

 

pharmacylab

 

تضم كلية الصيدلة عدداً كبيراً من المختبرات تتوزع على كل السنوات الدراسية.

تعمل مختبرات الصيدلة على جوانب عديدة من أهمها: حصاد النبات واستخراج المواد الطبية منه وتصنيع هذه المواد في أشكال صيدلانية والتحقق من صحة الدواء المصنع.

هذا ويخضع الطالب خلال دراسته في الكلية إلى عدد كبير من المواد العملية، إبتداءً من التعرف على الطفيليات والميكروبات، التي قد تصيب الإنسان مروراً بتشخيص المرض وصولاً إلى تصنيع ووصف الدواء.

هذا ويتم العمل سنوياً على دعم المختبرات بالمستجدات العلمية والعملية من أعمال تطبيقية جديدة، إضافة إلى تزويد المختبرات بالآلات الحديثة التي تخول الطالب الدمج بين الدراسات النظرية والعملية بحيث يتخرج متمتعاً بكامل الثقة من حيث التعاطي مع المريض وحسن وصف الدواء.

 

 

Follow us on

EXPLORE